29. joulukuuta 2013

Kankipäivä ja Cissin ratsastus


 Tänään mulla oli vuorossa Loton ratsastus ja Taikan hevosen Cissin ratsastus. 
Täällä meillä on ollut nyt joulun jälkeen lämpötilat plussan puolella, joten voitte kuvitella, että joka paikka on täynnä vettä ja tiet ihan peilijäällä.. Ei ole kovin houkuttelevaa lähteä tuollaisilla teillä ajamaan 37km tallille.. :P

Ihanasti peilijäällä kaikki paikat...

Ratsastin tänään ensin Loton ja ratsastin sen kangilla.
Lotto oli oikeastaan koko päivän ratsastuksen aikana keskisormi pystyssä, ja jouduin sen kanssa kinastelemaan vähän joka asiasta. Loppua kohti se alkoi kuitenkin paranemaan paljon ja oli siten ratsastettavissa paremmin. 
Teetätin sillä tänään paljon väistöjä, ja hirveät määrät avoa, että saan sen kuuntelemaan mua ja mun apuja, eikä vain juokse mun apuja karkuun tai ei anna mun vaikuttaa siihen. Ravissa se alkoi olla aika jees lopuksi, ja tehtiin sitten vähän avo-sulku treeniä niin, että tein ensin pitkää sivua avoa, siitä puoli ympyrä ja sulkua takaisin uralle.
Mitään oppikirjamaisia sulkuja se ei vielä pysty tuossa avo-sulku harjoitteessa tekemään, mutta alkaa sillä olla ihan sitä ideaa jo, ja toki pitäisi päästä valmentajan silmän alle tekemään vähän noita sulkuja, niin saisi vähän ohjeistusta lisää ja mielipiteitäkin. :)

Laukassa Lotto oli ihan ok, aluksi piti taas ratsastaa se hyvin avuille, kun alkuun olisi ollut kivaa vain katsella ja olla vastaamatta niihin puolipidätteisiin. ;) Aika nopeasti se oli sitten tosi kiva jo, kun jaksoi keskittyä kunnolla ja kunhan teetätin sillä paljon tekemistä. Avot on kyllä se juttu mitä se rakastaa tehdä. :)
Lotto ei ollut tänään ihan parhaimmillaan, mutta tein silti videon ratsastuksesta.

Tässä on vähän videota tältä päivältä. Tää video jostain syystä vääristää vähän en tiedä miksi.. En oo noin persjalkainen oikeasti. ;) Laitoin tänään vähän lyhyemmät jalustimet ihan tarkoituksella.
Tää video on mun ihka ensimmäinen video jonka oon tehnyt ihan itse Vegas Prolla, joten antakaa armoa. ;) 
(Ennen tein aina moviemakerilla videot)
 

Loton ratsastuksen jälkeen ratsastin sitten Taikan hevosen Cissin. 
Ratsastin Cissiä alkuun käynnissä, ja halusin, että se kävelee suorana, ohjan ja pohkeen välissä. Cissikin osaa olla myös aika saippuapala ja kiemura, niin hetki meni, että sain sen rehellisesti suoraksi. Tässä auttoi hyvin pieni ajatus avomaisuutta tekemättä silti avoa.
Kävin rennosti vain kaikki askellajit läpi, koska Cissillä on ollut nyt reilu viikko pelkkää kävelyä, Taikan ollessa reissussa. Cissi oli kaikinpuolin oikein mukava tänään. :)

Cissi
 Kiitos Fannille videoinneista ja talliavusta! :)



Olisko lukijoilla mitään toivepostaus ehdotuksia, vai onko tällaiset normaalista hevos-arjesta kertovat postaukset riittäviä tällä hetkellä? Mulla olisi tuossa yksi haaste myös tekemättä vielä. :)
Kertokaa rohkeasti vain jos on ehdotuksia! mm. kysymyspostauskin olisi ihan kiva tehdä, jos on tarpeeksi halukkaita kyselijöitä. 
(Olen tehnyt kysymyspostauksen viimeksi varmaankin silloin, kun Lori vielä eli.)


10 kommenttia:

  1. Siistiltä ja tasaiselta näyttää teidän meno kangilla! Oli kiva katsella :)

    VastaaPoista
  2. Mä tykkään näistäki postauksista, mutta ois kiva lukea esim. mielipidepostauksia (ratsastuksesta, hevosista, ruokinnasta tms.). :) Propsit myös sulle kun jaksat laitella kuvia ja erityisesti videoita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kiitos ehdotuksesta! Olis niin kiva kirjoittaa mielipidepostauksia, mulla aina raksuttaa ajatukset niiden suhteen! Mulla on kuitenkin jotenkin tosi vaikeaa ilmaista itseäni niiden suhteen ja tarvin sen inspiraation niiden tekemiseen.. Sitä odotellessa! :/
      Voi kiitos! Ihan teitä lukijoita varten laittelen niin paljon kuvia ja videoita. :)

      Poista
  3. Oon sanonu tän ennenkin, mut muustakin elämästä tee postaus/postauksia :)
    Kotipostaus?
    :)
    Nii ja kerro Jaakosta jotain, minkä ikäinen, mitä tekee, miten ootte tavannut, kauan seurustellut ym.. onhan noita ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo hehe pitää tehdä! Voisin joku päivä uusia tuon kotipostauksen. Jos et ole lukenut, niin tässä on kotipostaus kesältä: http://tanssivalordi.blogspot.fi/2013/03/my-home.html

      Jaakko katso kieroon, kun kerroin sille tästä kommentista (Sen ilme oli näkemisen arvoinen!:D), mutta voisin jotain kirjoittaa hänestäkin joskus. :P

      Poista
    2. Haha, nauroin tolle kommentille.. Miehet on just tollasii, mun poikaystävä ei ymmärrä tätä blogimaailmaa ja pitää mua hulluna, et ees jaksan lukee jonkun elämästä tarinoita :D
      Mut täähän on terapeuttista :)

      Poista
  4. Voisitko joskus laittaa videoita teidän tallin muista hevosista omistajineen? Olisi hauska nähdä millaisia ratsukoita siellä Pohjoisessa on :) Ratsastatko enää siskosi hevosella? Kiitos.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe, en usko, että kaikki haluaisivat itsestään videota, mutta hyvä idea sinänsä!
      Voisin kysyä tallilaisilta ,että tahtoisivatko he, jos ottaisin kaikista omistajista hevosineen kuvat ja jokainen saisi kertoa jotain itsestään täällä blogissa. :)
      Ratsastan Fiialla aina silloin tällöin. Tänään Anne kysyikin mua ratsastamaan Fiialla joku päivä. :)

      Poista

Kiitos lähettämästäsi kommentista.
Muistathan pitää kommentoinnin asiallisena! :)

Luetuimmat kirjoitukset